Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Deklaracja dostępności

Starostwo Powiatowe w Opolu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bip.powiatopolski.pl.

  • Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.


Niedostępne treści


Niezgodność z załącznikiem

Część informacji jako skany w formacie PDF. 

Skany dokumentów - w przypadku umieszczenia na stronie skanu dokumentu wytworzonego przez Starostwo Powiatowe w Opolu / Powiat Opolski, publikujemy także jego dostępną wersję alternatywną.

Pliki graficzne - nie wszystkie mogą posiadać tekst alternatywny.


Treści nieobjęte przepisami

1. Transmisje obrad Sesji Rady Powiatu nadawane na żywo.

2. Treści od innych podmiotów, które nie zostały wykonane przez Powiat Opolski ani dla niego, albo do których modyfikacji Powiat Opolski nie jest uprawniony np. obwieszczenia, ogłoszenia, zawiadomienia innych jednostek, podmiotów.

 


Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną .


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Jacek Wrzeciono — email: jwrzeciono@powiatopolski.pl lub telefonicznie 77 54 15 171 .

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:

  • Marzena Kazin, Natalia Mróz-Złoty
  • Adres: 1 Maja 29, 45-068 Opole,
  • E-mail: .

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Wydziały Starostwa Powiatowego w Opolu

znajdują się w 3 budynkach.

 

Starostwo Powiatowe

Opole, ul. 1 Maja 29

 

Sekretariat: Starosty Opolskiego, Wicestarosty Opolskiego oraz Członka Zarządu Powiatu Opolskiego

 

Sekretarz Powiatu Opolskiego

Skarbnik Powiatu Opolskiego

Rzecznik Prasowy Starosty Opolskiego

Rzecznik Praw Konsumenta

Zespół Radców Prawnych

Biuro Rady Powiatu Opolskiego

 

WYDZIAŁY

Administracyjno-Gospodarczy

Budownictwa i Ochrony Środowiska

Edukacji i Spraw Społecznych

Finansowo-Budżetowy

Komunikacji

Organizacyjny

 

PARKING

Na terenie siedziby Starostwa Powiatowego w Opolu brak parkingu oraz miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami.

 

CHARAKTERYSTYKA OGÓLNA BUDYNKU

- liczba pięter: cztery,

- schody proste, z zachowaniem 180 stopni podestu, poręcze po jednej stronie,

- pomieszczenia oznaczone tabliczkami przydrzwiowymi,

- krzesło ewakuacyjne,

- platforma pionowa dla osób niepełnosprawnych umożliwiająca wjazd na parter,

- brak windy.

 

PARTER, WEJŚCIE GŁÓWNE

- kątniki zewnętrzne do budynku,

-  pasy uwagi dla niewidomych – zewnętrzne,

- podjazd dla wózków do holu,

- podwójne drzwi automatyczne, szerokość: 200 centymetrów (w świetle ościeżnicy), brak progów,

- tablica informacyjna po prawej stronie,

- tyflomapa z planem parteru wykonana z nadrukiem w alfabecie Braille’a,

- dzwonek przywoławczy Asystenta (pomiędzy drzwiami, po lewej stronie), opatrzony poniższym piktogramem:

 

piktogram 1.jpeg piktogram 2.jpeg

 

oraz opisany w następujący sposób: „Starostwo Powiatowe w Opolu. Przywołanie Asystenta”.

 

PARTER, HOL

- kątniki wewnętrzne na schody (na pierwszym i ostatnim stopniu biegu schodowego prowadzącego do toalet),

- punkt informacyjny (wyposażony w pętlę indukcyjną oraz gong alarmowy bezprzewodowy informujący o ewentualnym zagrożeniu w toalecie),

- pasy uwagi dla niewidomych – wewnętrzne,

- tabliczki informacyjne z nazwami wydziałów i numerami pokoi wykonane z nadrukiem w alfabecie Braille’a,

- krzesła.

 

PARTER, SALA OPERACYJNA WYDZIAŁU KOMUNIKACJI

- pasy uwagi dla niewidomych – wewnętrzne,

- kątniki wewnętrzne na schody (na pierwszym i ostatnim stopniu biegu schodowego prowadzącego do kasy),

- stanowiska obsługi interesantów (dla osób ze szczególnymi potrzebami – stanowisko nr 6),

- kasa (metody płatności: gotówka, karta płatnicza),

- tabliczki informacyjne z nazwami wydziałów i numerami pokoi wykonane z nadrukiem w alfabecie Braille’a,

- kasa (metody płatności: gotówka, karta płatnicza, elektronicznie, za pośrednictwem Poczty Polskiej).

 

PARTER, PODWYŻSZENIE*

- kancelaria (biuro podawcze),

- tabliczki informacyjne z nazwami wydziałów i numerami pokoi wykonane z nadrukiem w alfabecie Braille’a,

- toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, przewijak dla niemowląt, nakładka dla małych dzieci na toaletę i podnóżek dla dzieci, dzwonek przywoławczy,

- kącik zabaw dla dzieci,

- pomieszczenie gwarantujące zachowanie prywatności i poufności (pokój nr 1).

*Dojście po schodach (4 stopnie, poręcz po jednej stronie) lub dojazd na wózku za pomocą podnośnika pionowego,

 

ASYSTENCI

Na terenie Urzędu funkcję asystentów osób ze szczególnymi potrzebami pełnią:

- Hubert Mróz,

- Ryszard Waleska,

- Piotr Popczyk,

- Małgorzata Andrejczuk,

- Maksymilian Kownacki,

- Grażyna Wieczorek.

 

Do obowiązków asystentów osób ze szczególnymi potrzebami należą:

- zapoznanie się ze sprawami interesantów,

- kontakt z osobą wyznaczoną do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w wydziale merytorycznym,

- doprowadzenie interesanta do miejsca obsługi,

- odprowadzenie interesanta do drzwi wyjściowych Urzędu,

- zachowanie w tajemnicy spraw poruszanych przez interesanta,

- pomoc w przypadku ewakuacji tych osób.

 

W budynku Urzędu możliwe jest poruszanie się w asyście psa przewodnika.

 

Starostwo Powiatowe

Opole, Plac Wolności 7 – 8

 

WYDZIAŁY

Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa (II piętro)

Geodezji i Kartografii (II piętro)

 

PARKING

2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

 

CHARAKTERYSTYKA OGÓLNA BUDYNKU

- liczba pięter: trzy,

- schody proste, z zachowaniem 180 stopni podestu, poręcze po jednej stronie,

- winda (wewnątrz budynku),

- pomieszczenia oznaczone tabliczkami przydrzwiowymi,

- ograniczona możliwość poruszania się osób niepełnosprawnych.

 

PARTER, WEJŚCIE GŁÓWNE

- podjazd dla wózków od Placu Wolności do holu,

- podwójne drzwi automatyczne, szerokość: 120 centymetrów (w świetle ościeżnicy), brak progów,

- tablica informacyjna po prawej stronie.

 

I PIĘTRO

- pokój dla matki z dzieckiem wyposażony w przewijak dla niemowląt.

 

II PIĘTRO

- mata ewakuacyjna,

- tyflomapa z planem II  piętra wykonana z nadrukiem w alfabecie Braille’a,

- tabliczki informacyjne z nazwami wydziałów i numerami pokoi wykonane z nadrukiem w alfabecie Braille’a,

- pasy uwagi dla niewidomych – wewnętrzne,

- kątniki wewnętrzne na schody znajdujące się na korytarzu,

- pętla indukcyjna oraz gong alarmowy bezprzewodowy informujący o ewentualnym zagrożeniu w toalecie,

- dzwonek przywoławczy, opatrzony poniższym piktogramem:

 

piktogram 1.jpeg piktogram 2.jpeg

 

oraz opisany w następujący sposób: „Starostwo Powiatowe w Opolu. Przywołanie Asystenta”,

 

- dwie toalety dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (w toalecie damskiej przewijak dla niemowląt oaz nakładka dla małych dzieci na toaletę i podnóżek dla dzieci, dzwonek przywoławczy),

- krzesła,

- kasa (metody płatności: gotówka, karta płatnicza, elektronicznie, za pośrednictwem Poczty Polskiej),

- pomieszczenie gwarantujące zachowanie prywatności i poufności (pokój nr 238), opatrzone poniższym piktogramem: 

   

piktogram 1.jpeg piktogram 2.jpeg

 

oraz opisane w następujący sposób: „Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami”.

 

ASYSTENCI

Na terenie Urzędu funkcję asystentów osób ze szczególnymi potrzebami pełnią:

- Krystian Baldy,

- Krzysztof Kimak,

- Michał Marzec,

- Łukasz Knopp. 

 

Do obowiązków asystentów osób ze szczególnymi potrzebami należą:

- zapoznanie się ze sprawami interesantów,

- kontakt z osobą wyznaczoną do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w wydziale  merytorycznym,

- doprowadzenie interesanta do miejsca obsługi,

- odprowadzenie interesanta do drzwi wyjściowych Urzędu,

- zachowanie w tajemnicy spraw poruszanych przez interesanta,

- pomoc w przypadku ewakuacji tych osób.

 

W budynku Urzędu możliwe jest poruszanie się w asyście psa przewodnika.

 

Starostwo Powiatowe

Opole, ul. Książąt Opolskich 27

 

WYDZIAŁY

Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności (parter)

 

PARKING

2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

 

CHARAKTERYSTYKA OGÓLNA BUDYNKU

- liczba pięter: cztery,

- pomieszczenia oznaczone tabliczkami przy drzwiowymi,

- krzesło ewakuacyjne,

- brak windy,

- platforma schodowa umożliwiająca wjazd na parter.

 

PARTER, WEJŚCIE GŁÓWNE, HOL

- podjazd dla wózków od ul. Książąt Opolskich do holu,

- podwójne drzwi automatyczne, szerokość: 80 centymetrów (w świetle ościeżnicy), brak progów,

- pasy uwagi dla niewidomych – wewnętrzne,

- tablica informacyjna,

- tyflomapa z planem parteru wykona z nadrukiem w alfabecie Braille’a,

- dzwonek przywoławczy, opatrzony poniższym piktogramem:

 

piktogram 1.jpeg piktogram 2.jpeg

 

oraz opisany w następujący sposób: „Starostwo Powiatowe w Opolu. Przywołanie Asystenta”.

 

PARTER

- tabliczki informacyjne z nazwami jednostek i wydziałów oraz z numerami pokoi wykonane z nadrukiem w alfabecie Braille’a,

- pasy uwagi dla niewidomych – wewnętrzne,

- punkt obsługi osób z niepełnosprawnościami,

- pętla indukcyjna oraz gong alarmowy bezprzewodowy informujący o ewentualnym zagrożeniu w toalecie,

- toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, przewijak dla niemowląt, nakładka dla małych dzieci na toaletę i podnóżek dla dzieci, dzwonek przywoławczy.

- kącik zabaw dla dzieci,

- pomieszczenie gwarantujące zachowanie prywatności i poufności (pokój 13), opatrzone poniższym piktogramem:

 

piktogram 1.jpeg piktogram 2.jpeg

 

oraz opisane w następujący sposób: „Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami”.

 

ASYSTENCI

Na terenie Urzędu funkcję asystentów osób ze szczególnymi potrzebami pełnią:

- Małgorzata Rajczyk,

- Dominika Medyńska,

- Daria Mróz,

- Aneta Butrym,

- Daniela Chudalla-Sośnik,

- Anna Olejnik.

 

Do obowiązków asystentów osób ze szczególnymi potrzebami należą:

- zapoznanie się ze sprawami interesantów,

- kontakt z osobą wyznaczoną do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w wydziale  merytorycznym,

- doprowadzenie interesanta do miejsca obsługi,

- odprowadzenie interesanta do drzwi wyjściowych Urzędu,

- zachowanie w tajemnicy spraw poruszanych przez interesanta,

- pomoc w przypadku ewakuacji tych osób.

 

W budynku Urzędu możliwe jest poruszanie się w asyście psa przewodnika.

W budynku Urzędu brak punktu kasowego (metody płatności: elektronicznie, za pośrednictwem Poczty Polskiej lub w innych siedzibach Starostwa Powiatowego w Opolu, tak jak przedstawiono to powyżej).

 


Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W związku z wejściem w życie z dniem 1 kwietnia 2012r. ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243) osoby uprawnione mogą bezpłatnie korzystać z usług tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika przy załatwianiu spraw w urzędzie Starostwa Powiatowego w Opolu.

Osoba uprawniona zobowiązana jest zgłosić chęć skorzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się co najmniej na 3 dni robocze przed zdarzeniem – Sekretarzowi Powiatu Opolskiego telefonicznie pod numerem 77 54 15 104, e-mail: lub Dyrektorowi Wydziału Organizacyjnego pod numerem 77 54 15 170, e-mail: albo listownie, z wyłączeniem sytuacji nagłych.