- Menu przedmiotowe
- Dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami
- Koordynator do spraw dostępności
Dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami
W związku z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) informuję, że w Starostwie Powiatowym w Opolu Koordynatorem do spraw dostępności jest Pani Marzena Kazin - sekretarz Powiatu Opolskiego, tel. 775415104, e-mail: .
Do zadań Koordynatora do spraw dostępności należy w szczególności:
- Dokonanie inwentaryzacji obiektów budowlanych oraz określenie minimalnych wymagań obiektów Starostwa w zakresie zapewnienia ich dostępności.
- Przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do świadczonych usług.
- Prowadzenie działań promujących dostępność.
- Przedstawianie Staroście Opolskiemu bieżących informacji o podejmowanych działaniach z zakresu realizowanych zadań.
- Opracowanie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o którym mowa w art.11 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Informacja dla osób niesłyszących.pdf (57,18KB)
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego 2021.pdf (106,44KB)
Dostępnośc architektoniczna budynków 12.2023 rok.pdf (157,37KB)